LegPress

Medzi ďalšie skvelé a veľmi účinné cviky na rozvoj svalstva stehien patrí LegPress. LegPress sa síce môže zdať ako účinnejší ako klasické drepy, no nieje to úplne pravda. Jeho výhoda spočíva v izolovaní svalov dolnej končatiny a nieje vysoko náročný na správnu techniku prevedenia. Ide vlastne o pohodlnejšiu verziu klasického drepu.

Veľkou výhodou LegPres-u je, že nezaťažuje chrbticu ako je napr pri klasickom drepe s veľkou činkou. To znamená, že je vhodný hlavne pre tých, ktorý majú problémy s chrbticou.

Ak zmeníte polohu nôh, môžte preniesť intenzitu na rôzne svalové partie. Klasicky sa nohy dávajú  niečo ďalej ako je šírka ramien

  • chodidlá v hornej časti – sú vo väčšej miere zapojené sedacie svaly
  • chodidlá v dolnej časti – zameranie na prednú časť stehien
  • chodidlá na úzko – predná a vnútorná strana stehien
  • chodidlá na široko – zapojená hlavne vonkajšia čast stehenného svalstva

Leg press – zapojené svaly

  • Quadricepsy – všetky svalové skupiny stehien
  • v menšej miere aj Lýtka
  • a taktiež Sedacie svaly

Základné pravidlá – Leg press

  • Pätu počas pohybu držíme na podložke (t.j. celým chodidlom sme pevne na podložke)
  • pohyb vykonávame kontrolovane a plynulo
  • na koncovej polohe nevystierame nohy úplne!
  • snažíme sa o tlačenie stehennými svalmi nie pohybom v kolenách… pohyb musíte precítiť

LegPress – Chyby

Najčastejšie chyby pri vykonávaní cviku LegPress sú väčšinou v tom, že cvičenec sa snaží o pohyb v pokrčení v kolene, čo ma za následok vysoké riziko zranenia. Ak nie je päta počas celého pohybu pevne na podložke a váhu nerozdelíme na celú šírku chodila (hlavne na pätu) robíte to zle!
Medzi ďalšie chyby sa radí – nekontrolovaný pohyb. Rýchle pohyby nie sú pri tomto cviku vhodné, je lepšie pohyb vykonávať pomalšie a precítiť danú partiu.
Závažie nemusíte spúšťať úplne do najnižšej polohy. Doporučené je zastaviť pohyb približne v 90 uhle.
Taktiež nedoporučujeme úplne vystretie nôh v hornej polohe. Pre lepšiu účinnosť je lepšie nechať svaly v napätom stave.

Leg Press – Dýchanie

  • Dolná poloha – nádych
  • Horná poloha – výdych

Leg Press – video

Následné video nám ukáže ako správne vykonávať Leg Press.

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná