Aktivity, ktoré vám pomôžu dostať sa do formy

chudnutie a cvičenieS jarou prichádza nový nádych tepla a chuti byť vonku. Po chladnejšom období sa treba veľmi rýchlo dostať do kondície, pretože „plavkové“ obdobie je tu čoskoro. Je prirodzené, že počas zimy sa nejaké tie kilečká na nás nalepia, ale s jarou prichádza nový štart do roka. Na jar máte na výber rôzne možnosti, ako sa dostať do formy. Prezradíme si cielené aktivity vhodné práve na jar a leto. Zbavte sa zimných tukových „zásob“ a sebavedome vykročte do teplých dní…

Druhy cielených aktivít počas jari

  1. Chôdza pešo
  2. Bicykel
  3. Beh
  4. Nordic walking

Chôdza pešo – najprirodzenejší pohyb, ktorý poznáme. S chôdzou pešo môžete začať kedykoľvek a kdekoľvek. Čím rýchlejšie tempo si zvolíte, tým rýchlejšie budete opäť vo forme. Rýchlu chôdzu doporučujem ako začiatočné cvičenie pred behaním či inou „ťažšou“ aktivitou. S rýchlou chôdzou môžete začať 3 – 4 krát do týždňa po 20 – 30 minút. Každý týždeň môžete zvyšovať intenzitu o 5 – 10 minút až kým sa nedostanete na 5 – 6 krát do týždňa po 45 – 60 minút. Vtedy si už môžete povedať, že kondička a postavička je pripravená na ďalšiu cielenú aktivitu.

Bicykel – nie je nič lepšie ako to, že si zašportujete a zároveň sa môžete kochať rôznymi prírodnými scenériami. Bicykel Vám ponúka možnosť získania dobrej imunity, kondície a pekne tvarovaných nôh, bokov a aj rúk. Oprášte starý bicykel, spravte mu malú údržbu, či sú časti bicykla pevné a dobre zakrútené, dofúkajte „gumy“ a môžete ísť na to. Bicyklovať skúste 2 – 4 krát do týždňa po 45 – 60 minút a každý týždeň zvýšte intenzitu o 15 minút. Keď sa dostanete na 5 krát do týždňa po 2 hodky, tak ste dobrý.

Beh – perfektná aktivita, ktorá „vytrasie“ celé telo do požadovanej formy. S behaním by som hneď nezačala, ale na začiatok Vám stačí rýchla chôdza, ak dodržíte postup ako je vypísaný vyššie (chôdza pešo), tak potom je behanie na mieste. Beh sa nedoporučuje ľuďom, ktorý majú problémy s kĺbmi, kardiovaskulárnymi ochoreniami, obezitou alebo inou závažnou chorobou. No po konzultácii s Vašim lekárom budete mať v tom jasno. Beh uprednostňujem na začiatok 2 – 4 krát do týždňa, po 15 – 20 minút a časom sa dostaňte na  5 – 6 krát do týždňa, po jednej až viac hodiniek. Vďaka tejto pravidelnej aktivite nebudete mať problém s výdajom energie z prijatého jedla. Tiež nebudete mať žiadny problém aj so spálením podkožného tuku a spevnením celého tela.

Nordic walking – pre tých, ktorý majú problémy s kĺbmi, nadváhou alebo iným zdravotným obmedzením, je tu nordic walking. Je to vlastne chôdza pešo, za pomoci špeciálnych palíc, ktoré rozkladajú váhu a účinnosť tejto aktivity. Pri tejto aktivite spálite energiu, podporíte pevnosť svalstva a zvýšite svoju výdrž a taktiež aj imunitu. Nordic walking sa doporučuje, po schválení Vašim  lekárom, na začiatok 2 – 3 krát do týždňa po 10 – 15 minút a potom zvyšujte intenzitu, podľa svojej výdrže.

Na čo nezabudnúť?

  • Podľa počasia teplé oblečenie
  • Fľaša s vodou
  • Kvalitná obuv
  • Dobrý strečing
  • Pri nordic walkingu kvalitné palice

Jar ešte nie je dostatočne teplá, ako leto, a preto nezabudnite aj na mikinu, prípadne dlhý rukáv a dlhé nohavice. Radšej sa spotiť, ako byť potom týždeň chorý, lebo ste sa nedostatočne obliekli.

Vodu si určite berte zo sebou von, pretože pri cielenej aktivite, viac vody z organizmu vydýchate a vypotíte. Preto treba priebežne tekutiny dopĺňať, aby ste sa nedehydrovali.

Na kvalitnú obuv na dané cvičenie netreba zabudnúť, pretože by sa Vám to mohlo vypomstiť zranením alebo otlakmi. Ak chcete niekde šetriť, tak určite nie na športovej obuvi.

Strečing  viac na http://cviky.naschudnutie.sk/strecing/strecing

Vo dvojici ide všetko lepšie a ak ste aj Vy ten typ, že potrebujete nejakú „hnaciu silu“, prípadne sa Vám nechce cvičiť samej, tak si čoskoro nájdite nejakého sparring partnera, s ktorým si budete rozumieť. Ak si vystačíte samy, tak Vám stačia slúchadlá s obľúbenou hudbou, ktorá Vám bude robiť „spoločnosť“ počas cvičenia.

Pri nordic walkingu sú nevyhnutné kvalitné palice určené výhradne na tento šport. Nenechajte sa zlákať nejakým predajcom, že za 5 eur budete mať kvalitné palice. Tieto palice musia udržať podiel Vašej váhy a musia mať svoju stabilitu. Kvalitné nordic palice môžu stáť od približne 15 eur vyššie.

Zbavte sa zimný tukových „zásob“ a sebavedome vykročte do teplých dní

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná