Aerobic – cvičenie

Ako cvičiť aerobik? Na čo nezabudnúť, ak chcem, aby aerobic bol pre moje telo naozaj prospešný. Aerobik na chudnutie? Je jednoducho výborný, čítajte ďalej

Aerobik je rekreačný, kolektívny šport. Je vedený trénerom. Posilňuje nám dýchaciu a srdcovú sústavu a je výborný aj na chudnutie. Pohybová aktivita je dôležitá pre zdravie, správne fungovanie metabolizmu a optimálnu telesnú pohodu. Pre zdravý životný štýl je dôležité, aby sme vykonávali športy či cvičenia, ľubovoľný pohyb a k tomu adekvátne upravili aj prijímanie zdravej stravy. Len cvičenie, alebo len zdravá strava nám osobitne nezaručia očakávané výsledky. Musíme vždy upraviť aj pohyb, aj stravu. Samozrejme veľká časť úspechu, je v správnom nastavení mysle. Motivácia, pozitívnosť a radosť z cvičenia. Tu máte podrobne popísanú aktivitu s názvom  Aerobic, ktorú asi každý pozná a môžete sa slobodne rozhodnúť, či je to, to pravé pre vás. Aerobik môžeme cvičiť aj s deťmi. Pre ich väčšiu pohyblivosť a kondíciu.

Vznik aerobiku:

Aerobic vznikol pred viac ako 50-timi rokmi. Aerobik sa na Slovensko dostal až po roku 1989. V dnešnej dobe už je bežne dostupný skoro v každom meste a navyše aj populárny.

Výhody cvičenia aerobic:

  1. Zabraňujeme skracovaniu svalov
  2. Správne držanie tela
  3. Správna koordinácia pohybov
  4. Správny obeh krvi
  5. Kondícia, vytrvalosť tela

Aerobik je výborný ako prevencia

  1. Obezity
  2. Kŕčovým žilám
  3. Cukrovky
  4. Osteoporózy
  5. Bolesti svalov a kĺbov

Rozdelenie aerobiku – ako cvičiť aerobik:

  1. Step Aerobic – pomôcka pri tomto druhu je steper (schodík). Cvičí sa na báze vzostup a zostup zo schodíka. Spevňuje svalstvo: zadok, stehná a boky. Step aerobic je výborný pri chudnutí zo stehien a zadku
  2. Dance Aerobic (tanečný) – je to tanec pri hudbe. Zapájame skoro svalstvo celého tela
  3. Latino Aerobic – tak isto tanec pri hudbe na zvládnutie krokov latino hudby
  4. Fitball Aerobic- pomôcka fit lopta, na stabilitu, udržanie sa na lopte a spevnenie svalov
  5. Body Toning Aerobic – posilnenie celého tela, pomôcky činky

Ako sme spomínali, Aerobik je kondično-vytrvalostné cvičenie, mierny stupeň námahy. Predtým, než začnete s týmto cvičením, oboznámte svojho lekára, či to váš zdravotný stav dovoľuje.

Aerobic –  cvičenia:

Aerobik zabezpečí zvýšené využitie kyslíka v orgánoch ako sú: pľúca, srdce, celý cievny systém. Cieľom je, aby sa zapojilo čo najviac svalových skupín a tým posilnili dýchací a srdcovo-cievny systém. Miera a náročnosť aerobiku je od rekreačného, až po vrcholový šport. Tomu sa však venuje, len veľmi malá skupina ľudí. Pri cvičení sa používajú aj rôzne pomôcky, niektoré sme už spomenuli a sú to :

  1. Steper (schodík)
  2. Fit lopta
  3. Tyče
  4. Záťaže, činky
  5. Expandery

Fázy cvičenia aerobiku:

  1. Fáza vstupná (začiatočná) trvá približne 5 týždňov
  2. Fáza zlepšenia začína až po 12.tich týždňoch
  3. Fáza udržiavania začína až po pol roku cvičenia

Rozohriatie – jednoduché cviky, beh, chôdza, poskoky, predklony, otáčania, rozhýbanie tela

Strečing – pozornosť dávame naťahovaniu dolných končatín, aby sme predišli možnému zraneniu

Hlavné cvičenie – 35-40 minút

Blok aeróbny – rozvoj priestorovej orientácie a vytrvalosti

Blok posilňovací – využívajú sa väčšinou pomôcky, vyššie vypísané, na zväčšenie sily, vitality

Konečná fáza – posledná na upokojenie, ukľudnenie tela.

Aerobik (aerobic) na chudnutie

Aerobic je výborný šport na chudnutie. Ak teda potrebujete schudnúť môžete si do svojho programu zaradiť aerobik. Len ho nezabudnite cvičiť pravidelne a s vhodnou intenzitou. Chudnutie je komplexný proces, takže len aerobic Vám nemusí pomôcť natrvalo schudnúť. Na chudnutie je dôležitá aj úprava stravy, pitný režim pravidelnosť stravovania,…

Nech už cvičíte aerobic pre zdravie, kondíciu alebo na chudnutie, každopádne Vám držíme palce, aby ste dosiahli svoj cieľ

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná