Beh – behanie a chudnutie

Beh, resp. behanie je výborný šport pre zdravie aj na chudnutie. Ako správne behať? Načo nezabúdať? Chudnutie behom je to pravé ak chcete schudnúť.

Beh, pokiaľ dodržiavate správnu techniku behania, je výborný pre Vašu kondíciu. Pravidelné behanie posilňuje Vaše srdce, cievny systém, imunitu,….aj celkové zdravie Vášho tela a navyše pri behaní spaľujete aj veľké množstvo kalórií, takže je výborný aj na chudnutie.

Beh – načo nezabudnúť pri behaní?

Bez ohľadu na to, či chcete schudnúť, alebo chcete behať pre zlepšenie kondície alebo zdravia základom je dodržať nasledujúce zásady. Bez dodržania týchto zásad sa ľahko môže stať, že si viac ublížite ako pomôžete.

1.Základné pravidlo pri behaní je strečing – pred každým behom si cca 10 minút dajte strečingové cviky. Ponaťahujte si svaly, šľachy, resp. zahrejte si telo. Po ukončení behu si taktiež dajte strečingové cviky – vaše svaly sa uvoľnia a aj riziko svalovice bude nižšie. Viem, že väčšina z Vás chce rovno behať a strečingové cviky beriete ako zbytočnosť, ale nechajte si poradiť. Strečing je základ či už chcete behať pre zdravie alebo pre chudnutie

2.Obuv a behanie – zabezpečte si vhodnú obuv. Beh je síce výborný šport ale sú pri ňom namáhané kĺby. Nárazy pri behaní nepodceňujte, pretože Vám v budúcnosti môžu spôsobiť až chronické ochorenia kĺbov (artróza,…). Špeciálna obuv na behanie potláča tieto negatíva a robí z behu zdravý a prospešný šport.

3.Beh a jeho intenzita – pokiaľ s behaním len začínate, tak na začiatok nepreceňte svoje sily. Viem, že ak sa odhodláte behať, tak už chcete zo seba vydať maximum, ale tak to nefunguje. Ak nemáte kondičku, tak si na začiatok dajte len mierny poklus napr. len 10 minút, postupne ale pomaly môžete zvyšovať intenzitu behu aj dĺžku behania. Keď sa Vám zlepší kondícia, tak optimálne dĺžka behu je 45 minút pri tepovej frekvencii 110 – 140 úderov za minútu. A nezabudnite na strečingové cviky. Ak si nie ste istý, poraďte sa s lekárom alebo trénerom.

4.Strava, pitný režim a behanie – beh alebo iné cviky sú pre Vaše telo prospešné, to áno, ale pokiaľ nedodržujete pitný režim a neupravíte vhodne Vašu stravu, tak efekt behania pre Vaše telo nedosiahne Vaše očakávania – budete unavený, náchylnejší na zranenie,….. Veď ak od tela vyžadujete aby vládalo, potrebujete mu dodať potrebné živiny na regeneráciu. To platí dvojnásobne ak chcete schudnúť, resp. ak chcete využiť beh na chudnutie. Nepodceňujte to!!! Beh a vhodná strava sú spojené nádoby – jedno bez druhého nefunguje.

5.Správne dýchanie pri behu – predlžuje Vašu výkonnosť. Ak pri behu správne dýchate, máte lepšie okysličené telo a viac vydržíte. To následne zvýši Vašu výkonnosť a urýchli aj chudnutie ak potrebujete schudnúť.

Pri pravidelnom behu je nesmierne dôležitá aj správna regenerácia. Pokiaľ cítite, že napr. máte svalovicu, alebo je Vaše telo veľmi unavené, doprajte si voľno a ďalší beh odložte napr. o deň.

Behanie a chudnutie

Ak chcete schudnúť, tak chudnutie behom je vhodná alternatíva. Chudnutie je komplexný proces a vhodné cviky na chudnutie ale aj kondičné športy ako beh, plávanie,… výrazne napomôžu Vášmu chudnutiu. Nielenže pri behu alebo iných cvikoch spálite kalórie ale navyše si postupne zrýchlite metabolizmus, čo napomôže chudnutiu a navyše pomôže zabrániť jojo efektu.

Ak si beh zvolíte ako šport číslo jedna pri chudnutí, tak po dodržaní vyššie uvedených zásad je vhodné behať 3-4 krát v týždni.

Pokiaľ chcete schudnúť, tak musíte upraviť svoj jedálniček. Behanie je vyčerpávajúce a preto zvýšte príjem vitamínov a najmä bielkovín – aby ste pri chudnutí nespaľovali vlastnú svalovú hmotu ale prevažne tuky. Jedzte denne aspoň 5 kúskov ovocia a zeleniny, jedzte veľa strukovín, chudé mäso, tofu, nízkotučné mliečne výrobky, prípadne si pomôžte kvalitnými doplnkami výživy.

Zdravé chudnutie je dlhodobý proces. Ak sa Vám podarí schudnúť 2-4 kilá za mesiac, tak to je optimálna hodnota. Veľmi rýchle chudnutie vždy prinesie zo sebou jojo efekt.  Ak je Vaše chudnutie pri rýchle, znamená to, že spaľujete aj vlastné svaly, resp. že málo jete, čo Vaše telo časom veľmi vyčerpá a chudnutie vzdáte alebo sa časom chudnutie úplne zastaví.

Beh je šport na ktorý je naše telo priam stavané. Preto si behanie zaraďte do svojho plánu a kľudne pravidelne behajte aj do konca života. Ocení to nielen Vaše zdravie ale aj postava.

Vhodná alternatíva (ak nemáte radi behanie) je rýchla chôdza alebo Nordic walking – chôdza s palicami. Pozrite si viac o chôdzi alebo o Nordic walking v článku „chôdza a Nordic walking“.

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

1 Komentár

Pridať komentár
  1. chcem sa opýtať či sa považuje nizkotuičný tvaroh a zakysanka či kysle mlieko za zdroj bielkovín a vytamínov dakujem

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná