Pilates

Pilates je veľmi rozšíreným cvičením. V dnešnej dobe je toto cvičenie dostupné v každom meste. Pôvodne vznikol Pilates v USA, postupne sa dostal aj do iných krajín. Pilates je najmä o správnom dýchaní, koncentrácii a správnom uvoľnení svalstva. Je to kolektívny šport, no dá sa cvičiť aj osamote, pričom máme lepšiu koncentráciu. Kolektívne sa cvičí pod dozorom trénera, inštruktora.

Výhody cvičenia Pilates:

  1. Uvoľnenie svalstva, kĺbov
  2. Koncentrácia
  3. Správne dýchanie
  4. Sústredenie
  5. Plynulosť pohybov
  6. Regenerácia po pôrode
  7. Správne držanie tela

Pilates nám slúži k uvoľneniu svalstva, kĺbov, regenerácii svalstva po pôrode, správnemu dýchaniu, koncentrácii, koordinácii pohybov a aj správnemu držaniu tela. Všetky tieto možnosti nám ponúka Pilates v rôznych kombináciách. Veková hranica nie je určená, cvičiť Pilates môžu tak isto deti, dospelí, seniori, tehotné, či mamičky po pôrode. Je určený pre všetkých. Cvičiacich delíme akurát na začiatočníkov a pokročilých.

Svaly ktoré podporuje cvičenie Pilates:

  1. Bedrové svaly
  2. Celé brušné svalstvo
  3. Svaly panvového dna
  4. Aj končatiny (ramenné svalstvo)
  5. Chrbát
  6. Zadok

Pilates sa sústredí najmä na cvičenie hlavných (základných) ale aj vedľajších svalov. Mnoho krát nás „donúti“ k cvičeniu bolesť krku, krčného svalstva, bolesť chrbta a to preto, pretože máme sedavé zamestnanie, sedavý spôsob života, tým pádom sa nám svaly krčné a chrbtové skracujú. Nevyužívame ich na plno, sú zanedbané a v mnohých prípadoch nám pomôže cvičenie, napr: Pilates. V inom prípade mamičky po pôrode majú oslabené, ochabnuté svaly na brušku, podbrušku, zadok a toto cvičenie im dopomôže k opätovnej forme. Alebo aj pri vrcholovom športe je toto vhodná metóda uvoľnenia svalov po náročnom tréningu.

Pomôcky na cvičenie Pilates:

  1. Fit lopta – nám zlepšuje koordináciu pohybov, držanie tela, pričom sa stále musíme držať vystretý a tak zapájame aj svaly ktoré bežne nepoužívame. Fit lopta sa stala hitom v minulosti a drží sa až do dnes. Vhodná pri práci s počítačom a sedavom zamestnaní.
  2. Overball (malá lopta)
  3. Expander (gumený pás)
  4. Karimatka (podložka)

Cvičenie Pilates – zásady:

  1. Pilates sa odporúča cvičiť 3 krát do týždňa, po 30 minút
  2. Ďalej sa odporúča cvičiť 2 hodiny po jedle
  3. Treba mať správne, plynulé dýchanie
  4. Presné pohyby – správna technika cvičenia Pilates
  5. Správne držanie tela

Pilates je populárne cvičenie a pokiaľ zvládnete aj jeho techniku, bude prospešné pre Vaše telo. Aleje už na vás či si ho zvolíte ako svoje cvičenie, alebo nie. Samozrejme podrobne cviky a cvičenia Pilates vám navrhne váš inštruktor, ktorý aj posúdi váš stav a to, čo bude pre vás najlepšie.

Súvisiace:        Aerobic          Behanie a chudnutie

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná