Plávanie – na chudnutie i pre zdravie

Plávanie je aeróbny, vytrvalostný šport.  Je vhodný pre každú vekovú kategóriu. Od najmenších bábätiek, až po najstarších. Náročnosť plávania si vieme vybrať samy, od rekreačného až po vrcholový šport podľa toho, či Vás zaujíma zdravie alebo chudnutie. Plávanie posilňuje svalstvo a pri tom nevyvíja žiadnu záťaž na kĺby. Je ideálnym športom, ako sa celý život udržať vo forme, samozrejme za predpokladu, že aj naša strava a vonkajšie okolnosti sú ideálne.

Plusy plávania:

  1. Nezaťažuje kĺby
  2. Zlepšenie a precvičenie svalstva
  3. Celková kondícia
  4. Podporuje kardiovaskulárny systém
  5. Správne dýchanie
  6. Účinné spaľovanie energie
  7. Vhodný pre všetky vekové skupiny
  8. Plávanie – chudnutie je ľahšie

Pri plávaní máme záruku, že sa nám nepoškodia kĺby, pretože je tu odpor vody a nadľahčenie. Celková kondícia je spojená s precvičením svalov, pričom plávaním sa precvičujú aj veľké plochy svalstva, aj svaly menšie o ktorých bežne nevieme, že ich máme. Dýchanie je cielené, nádych, výdych a pri tom sa posilňuje aj dýchací systém, na koľko pri iných športoch a aktivitách dýchame podľa potreby, pri plávaní dýchame zámerne.  Spaľovanie energie je pri tejto činnosti účinné, samozrejme závisí aj od náročnosti a dĺžky plávania. Veľkou výhodou je, že naše telo sa neprehrieva ako pri „suchozemských“ športoch, pretože voda nás hneď ochladí, tým pádom nevzniká tento problém Plávanie je vhodné, od najmenších detičiek až po seniorov. Každý musí zvážiť svoj zdravotný stav a kondíciu, najlepšie s lekárom. Ak potrebujete schudnúť plávanie je výborný šport na chudnutie. Plávanie spaľuje kalórie, podporuje metabolizmus, spevňuje svalstvo,…..

Druhy plávania:

  1. Plávanie na chudnutie
  2. S bábätkom
  3. Rekreačné
  4. Športové
  5. Kondičné
  6. Rehabilitačné

Plávanie na chudnutie

Pokiaľ chcete schudnúť a máte radi plávanie, tak to využite. Chudnutie vyžaduje aktivitu pri ktorej sa spaľujú kalórie a keď si pozriete výhody plávania, tak je to hádam najlepší šport na chudnutie. Zamerajte sa na vytrvalostnejšie plávanie – to znamená 3-4 krát týždenne po 45-60 minút. Intenzitu postupne zvyšujte, resp. meňte rytmus plávania, aby telo stále malo vhodné stimuly na spaľovanie energie, resp. na chudnutie Plávanie môžete doplniť o ďalšie cviky, či už kondičné alebo cielené

Plávanie s bábätkom:

Na koľko bábätko „pláva“ v brušku mamičky deväť mesiacov, tak prechod do vodného prostredia bazéna je prirodzený. Bábätká sa vedia vo vode aj pod vodnou hladinou pohybovať, no však len za asistencie maminky. Tak ako pre detičky aj pre mamičky je vhodné toto vodné cvičenie, na koľko spevňuje svalstvo, rozvíja koordináciu pohybov, motoriku a správne dýchanie. Toto cvičenie je vhodné pre detičky od štyroch mesiacov. Bližšie informácie dostanete v centre.

Rekreačné plávanie:

Je to najlepšia forma plávania pre bežného človeka, pretože posilňuje svalstvo, dýchací systém, vytrvalosť a zároveň si človek aj oddýchne. Pre lepší účinok sa dá rekreačne plávať aj v prírode (more, jazero), tam je výhoda čerstvého vzduchu, studenej vody, ktorá nám zlepší imunitný systém.

Športové plávanie:

Je to vždy individuálny plán cielení k zvládnutiu určených cieľov, pri športovom plávaní treba mať trénera či poradcu, ktorý nám presne na mieru určí cvičebný plán.

Kondičnéplávanie:

Tu je taktiež vhodné mať kondičného trénera, pretože pri tomto plávaní sa snažíme hlavne o vytrvalosť, no k tomu je potrebná pravidelnosť a systematickosť cvičenia. Stále sa snažíme o väčšie a väčšie výkony, ktoré nám pomôžu v práce schopnosti či inom športe alebo aj na chudnutie.

Rehabilitačné plávanie:

Najčastejšie nám ju odporučí lekár, pri zlom držaní tela, ochoreniach chrbtice a po rôznych úrazoch. Tu nám pomáha aj teplota vody a odpor vody. Pričom sa nám ohrieva telo a plávaním sa nám dostávajú poškodené končatiny a časti tela do pôvodnej formy. Vždy treba konzultovať s lekárom.

Či už si plávanie zvolíte na chudnutie, na kondíciu, pre zdravie alebo len tak na vyplnenie voľného času, určite urobíte dobre.

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná