BOSU je skratka výrazu ‚Both sides utilized‘ čo v preklade doslova znamená – obe strany využité. BOSU lopta je naozaj využiteľná z oboch strán. Jedna strana je akoby 1/3 výrez z fit-lopty, oblá a nestabilná. Druhá strana je plochá a pevná.
BOSU síce nepatrí medzi tie lacnejšie fitness pomôcky na cvičenie, ale je svojimi jedinečnými vlastnosťami a možnosťami sa radí medzi najlepšie.

Bosu môžte využívať pri rôznych cvikoch – rehabilitačné, posilňovacie, na chudnutie… v podstate dokážete s touto pomôckou precvičiť skoro celé telo (chrbát, ruky, nohy…).

BOSU je vhodná pre všetkých, či ste začiatočník alebo profesionál, vždy sa nájde využitie. Upozornenie platí pre tých, ktorý majú problémy s kĺbmi alebo sú po operácií… doporučujeme cvičiť iba pri odbornom dohľade.

Ako pri každom cvičení je nutné začať rozcvičkou – zahriať svaly, natiahnuť a pripraviť ich na záťaž. Cvičenie na Bosu patrí medzi nebezpečnejšie, ak nemáte skúsenosti a neovládate správnu techniku cvikov.

Rozcvička na Bosu

  • urobte pomalý strečing – 3 min.
  • behanie na mieste, stacionárny bicykel alebo drepy… 6 min.
  • Postavte sa na Bosu a prekračujte z nohy na nohu – 2 minúty.

30 minútové cvičenie na BOSU na celé telo – Video

https://www.youtube.com/watch?v=CAM_jJuwlsA

 

Aké sú hlavné výhody BOSU

  • Pravidelným cvičením na Bosu efektívne precvičujete svaly, zlepšujete ich funkčnosť, zlepšíte stabilitu a koordinácia bežných pohybov
  • Spevnenie kostí, šliach a väziva, rehabilitačné cvičenia po operácií
  • Bosu je skvelou pomôckou na posilnenie centrálnej časti tela CORE – čo má za následok lepšie držanie postavy, slúži ako prevencia bolestí chrbtice, spevnenie panvového dna
  • Fitness pomôcku Bosu využijete hlavne pri cvikoch na formovanie postavy – boky, zadok, stehná… alebo iné cviky na chudnutie
  • Cvičenie na Bosu je šetrnejšie ku kĺbom, keďže väčšinu času strávite na mäkkej podložke (telo nie je vystavené dopadom na tvrdú podlahu)
  • Tréning je efektívnejší, pretože na cviky treba väčšiu námahu a do pohybu sa zapája väčšie množstvo svalových partií
  • Správnym použitím Bosu sa dajú mnohé cviky – zvýšiť náročnosť alebo naopak uľahčiť

Obohatenie „nudných“ cvikov

Kľuky alebo drepy sú samy osebe pomerne nudné. Ak ich však robíte na nestabilnej podložke a navyše v spoločnosti ďalších snaživcov, cvičenie sa zvyčajne nezaobíde bez všeobecnej veselosti. Bosu premení akékoľvek rutinné cvičenie na zábavu a vy na kurze zotrváte oveľa dlhšie.

Určite neprehliadnite – Ako schudnúť behaním? Ako správne a efektívne behať…

Beh – behanie a chudnutie

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie, peknú postavu, super komunita... Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. "Pridaj sa tu!"
facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *