Cvičenia na BOSU

bosuBOSU je skratka výrazu ‘Both sides utilized’ čo v preklade doslova znamená – obe strany využité. BOSU lopta je naozaj využiteľná z oboch strán. Jedna strana je akoby 1/3 výrez z fit-lopty, oblá a nestabilná. Druhá strana je plochá a pevná.
BOSU síce nepatrí medzi tie lacnejšie fitness pomôcky na cvičenie, ale je svojimi jedinečnými vlastnosťami a možnosťami sa radí medzi najlepšie.

Bosu môžte využívať pri rôznych cvikoch – rehabilitačné, posilňovacie, na chudnutie… v podstate dokážete s touto pomôckou precvičiť skoro celé telo (chrbát, ruky, nohy…).

BOSU je vhodná pre všetkých, či ste začiatočník alebo profesionál, vždy sa nájde využitie. Upozornenie platí pre tých, ktorý majú problémy s kĺbmi alebo sú po operácií… doporučujeme cvičiť iba pri odbornom dohľade.

Ako pri každom cvičení je nutné začať rozcvičkou – zahriať svaly, natiahnuť a pripraviť ich na záťaž. Cvičenie na Bosu patrí medzi nebezpečnejšie, ak nemáte skúsenosti a neovládate správnu techniku cvikov.

Rozcvička na Bosu

  • urobte pomalý strečing – 3 min.
  • behanie na mieste, stacionárny bicykel alebo drepy… 6 min.
  • Postavte sa na Bosu a prekračujte z nohy na nohu – 2 minúty.

30 minútové cvičenie na BOSU na celé telo – Video

 

Aké sú hlavné výhody BOSU

  • Pravidelným cvičením na Bosu efektívne precvičujete svaly, zlepšujete ich funkčnosť, zlepšíte stabilitu a koordinácia bežných pohybov
  • Spevnenie kostí, šliach a väziva, rehabilitačné cvičenia po operácií
  • Bosu je skvelou pomôckou na posilnenie centrálnej časti tela CORE – čo má za následok lepšie držanie postavy, slúži ako prevencia bolestí chrbtice, spevnenie panvového dna
  • Fitness pomôcku Bosu využijete hlavne pri cvikoch na formovanie postavy – boky, zadok, stehná… alebo iné cviky na chudnutie
  • Cvičenie na Bosu je šetrnejšie ku kĺbom, keďže väčšinu času strávite na mäkkej podložke (telo nie je vystavené dopadom na tvrdú podlahu)
  • Tréning je efektívnejší, pretože na cviky treba väčšiu námahu a do pohybu sa zapája väčšie množstvo svalových partií
  • Správnym použitím Bosu sa dajú mnohé cviky – zvýšiť náročnosť alebo naopak uľahčiť

Obohatenie „nudných“ cvikov

Kľuky alebo drepy sú samy osebe pomerne nudné. Ak ich však robíte na nestabilnej podložke a navyše v spoločnosti ďalších snaživcov, cvičenie sa zvyčajne nezaobíde bez všeobecnej veselosti. Bosu premení akékoľvek rutinné cvičenie na zábavu a vy na kurze zotrváte oveľa dlhšie.

Určite neprehliadnite – Ako schudnúť behaním? Ako správne a efektívne behať…

Beh – behanie a chudnutie

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná