Pitný režim a cvičenie

výstupy na lavičkuV prvom rade je podstatné si uvedomiť dôležitosť pitného režimu. Voda ako taká, má nezastupiteľné mieste v živote každého z nás. Výrazne ovplyvňuje metabolizmus, všetko v našom tele sa deje vo vodnom prostredí. Každá jedna bunka nášho tele je tvorená z vody. Voda sa tiež podieľa na transporte živín, reguluje telesnú teplotu, navyše pomáha naše telo denne detoxikovať od toxínov…… .

Vo všeobecnosti potrebujete vypiť denne 2,5 až 5 litrov vody. Optimálne množstvo je cca 4 dcl na 10 kg Vašej hmotnosti denne-to je základ pre každého z nás Je potrebné však zohľadniť i prípadnú fyzickú aktivitu, či klimatické podmienky. Čiže pokiaľ budete cvičiť, pitný režim musíte zvýšiť. Pite v priebehu celého dňa. Nečakajte na pocit smädu, pretože ten je už príznakom dehydratácie organizmu.

Ako by mal teda vyzerať pitný režim počas cvičenia?

Pri športovaní je dostatočný príjem tekutín nevyhnutnosťou. Tekutiny je potrebné dopĺňať priebežne počas celého cvičenia. Malo by to byť min. 0,5 l tekutín na jednu hodinu tréningu. Toto množstvo sa samozrejme zvyšuje v závislosti od vonkajšej teploty a intenzity cvičenia.

Pri nedostatku tekutín dochádza k nižšej výkonnosti, rýchlej únave, nedostatočnej regenerácií. Dehydratácia sa môže prejaviť bolesťami hlavy až svalovými kŕčmi. Je potrebné nepodceňovať ani pitný režim pred a po samotnom tréningu. Pitím dostatočného množstva vody pred cvičením, zabránite prípadnej dehydratácií počas cvičenia. Počas cvičenia sa zvyšuje telesná teplota, telo vylučuje vodu i potom, preto je potrebné dbať na dostatočné doplnenie vody i po samotnom tréningu.

Čo piť počas cvičenia?

Vodu, prípadne iontové nápoje. Vhodný nápoj si zvoľte podľa druhu cvičenia. Ak sa snažíte schudnúť pite predovšetkým čistú vodu. Pri cvičení nízkej intenzity vám postačí čistá voda, vaše telo bude čerpať minerály z vlastných zásob. Taktiež pri posilňovaní vám postačí čistá voda.

Pri intenzívnom tréningu (doba tréningu je dlhšie ako 1 hodina) si vyberte nápoj, ktorý obsahuje okrem minerálov i jednoduché cukry, ktoré vám dodajú potrebnú energiu. Iontové nápoje majú nášmu telu dodať potrebnú energiu a minerály, ktoré strácame potením, pri vysokom zaťažení. Väčšinou obsahujú aj vitamíny a sacharidy. Odporúčajú sa predovšetkým pri vytrvalostnom zaťažení – beh, cyklistika, futbal…

Vo väčšine prípadov teda postačí piť čistú vodu. Zamerajte sa predovšetkým na jej dostatočné množstvo. Pozor na studenú vodu. Bola by pre rozhorúčené telo šokom. 

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cviky na chudnutie-cviky na brucho © 2015 k | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná