tvojadieta.sk

Cviky na stehná

Cviky na stehná, ktoré Vám pomôžu schudnúť zo stehien. Pozrite si 3 najlepšie cviky na stehná – popis, návod a intenzitu cvičenia

cviky na stehnáPokiaľ chcete schudnúť stehná zvoľte si optimálnu kombináciu cvikov na stehná. Kondičné cviky s kombinujte s cielenými cvikmi. Keďže na schudnutie stehien má vplyv veľa faktorov (strava,…), tak návod na schudnutie stehien nájdete v článku Ako schudnúť zo stehien.

Podrobne Vám popíšem 3 najlepšie cviky na stehná. Správna technika cvičenia Vám napomôže zmenšiť stehná. Dôležité je povedať, že zabudnite na cviky na stehná, pri ktorých cvičíte s ťažšími činkami. Ak cvičíte s ťažkými váhami a zvládnete len málo opakovaní, tak Vám stehná môžu dokonca narásť na objeme. A to asi nechcete. Preto je dôležité nielen si zvoliť vhodné cviky na stehná, ale je dôležité cvičiť ich s primeranou záťažou a so správnym počtom opakovaní. Najlepší účinok na stehná dosiahnete kombináciou cielených cvikov a kondičných cvikov na stehná

3 najlepšie cielené cviky na stehná

Cielené cviky na stehná môžete cvičiť aj denne, resp. ak Vás na začiatku príliš vyčerpávajú, tak ich cvičte každý druhý deň.

Cviky na stehná – cvik č. 1

Tento cvik je výborný na vonkajšiu stranu stehien, čiže na tú časť stehien, s ktorou má väčšina žien problémy, resp. kde sa tuky ukladajú ako prvé. A okrem iného je tento cvik na stehná veľmi účinný aj na boky. Takže zabijete dve muchy jednou ranou.

  1. Postavte sa vzpriamene, nohy rozkročte o niečo viac ako je šírka ramien a ruky si dajte do polohy v bok.
  2. Preneste váhu na pravú nohu a súčasne pravú  nohu mierne skrčujte do uhla  90% (pravá noha ide do podrepu – až kým uhol v kolene je 90%). Pozn. pri prenášaní váhy na pravú nohu je dôležité, aby ste ju prenášali na pätu, nie na špičku.
  3. Potom urobte spätný pohyb
  4. Pri klesaní sa nadychujte, pri stúpaní vydychujte
  5. Urobte 10-15 opakovaní
  6. V ďalšej sérii tento cviku na boky urobte obrátene – prenášajte váhu na ľavú nohu,….
  7. Celkovo urobte 4 série na obe nohy. Po čase zvýšte počet opakovaní

Cvik na stehná – cvik č.2

Podrep patrí tiež medzi najlepšie cviky na stehná (na prednú časť stehien), ale je nevyhnutné cvičiť ho správne, pretože pri nesprávnej technike Vám tento cvik môže zväčšiť zadok

  1. Postavte sa do vzpriamenej polohy, ruky si vystrite pred seba, nohy mierne rozkročte. Preneste váhu na päty.
  2.  Urobte rýchly polovičný podrep  – pri klesaní zadok smerujte nielen dolu ale i dozadu a naopak hrudník dopredu (chrbát ostáva vystretý). Pozor – zadkom nesmiete klesnúť pod úroveň kolien, najlepšie je pohyb ukončiť mierne nad kolenami.
  3. Následne urobte spätný pohyb do vzpriamenej polohy.
  4. Pri pohybe do podrepu sa nadychujte, pri spätnom pohybe vydychujte.
  5. Tento cvik na stehná  urobte 3 – 4 série po 15 – 20 opakovaní. Časom zvyšujte náročnosť – zvýšte počet opakovaní

Cviky na stehná – cvik č.3

Tento cvik patrí medzi náročnejšie cviky, resp. je pre Vás vhodný pokiaľ už máte aspoň malú kondičku

  1. Postavte sa vzpriamene, ruky si dajte v bok
  2. Pravou nohou urobte krok  vpred do podrepu (v kolene ohnite nohu do uhla 90 stupňov)  a súčasne ľavé koleno smerujte smerom k podlahe až kým sa jej nedotkne – ľavé chodidlo (špička) musí ostať na zemi v pôvodnej polohe.
  3. Trup musí ostať vzpriamený
  4. Urobte spätný pohyb
  5. Následne nohy vymeňte – ľavou nohou urobte krok vpred,………
  6. V jednej sérii urobte 10 – 20 opakovaní (na každú nohu 5 – 10), celkovo urobte 3 – 4 série.
  7. Pri klesaní sa nadychujte, pri spätnom pohybe vydychujte

Kondičné cviky na stehná

Dôležité pre celkové schudnutie, resp. aj pre schudnutie na stehnách je kombinovať cielené cviky a kondičné cviky. S kondičných cvikov na stehná (aj na ostatné partie-brucho, boky,..) sú najlepšie beh, spinning, aerobik, zumba, kolieskové korčule,… Cvičte ich aspoň 3 krát v týždni po 60 minút. Kondičné cviky Vám spevnia okrem stehien aj celé telo a na rozdiel od cielených cvikov Vám výrazne zlepšia kondíciu a tým aj zdravie. Popis kondičných cvikov a návod nájdete v sekcii kondičné cvičenia (pripravujeme).

Ako pri každom športe platí, že pri nesprávnom cvičení, si môžete viac ublížiť ako pomôcť, preto dbajte na správnu techniku cvičenia a pre a po každom cvičení nezabudnite na strečing. Na strečing nezabudnite aj vtedy ak cvičíte iba cviky na stehná a iba napríklad 20 minút. Dodržujte pitný režim!!!

Súvisiace: Ako schudnúť zo stehien    cviky na brucho    ako schudnúť brucho

Share Button